Dziwny Dziwnów jest to młodzieżowy portal o Dziwnowie.

piątek, 28 marca 2014

Wywiad z Rafałem Świerczyną

W naszej szkole jest wiele osób z przeróżnymi talentami. Jedną z takich osób jest Rafał Świerczyna uczeń naszego liceum, z którym przeprowadziłam wywiad.

Arleta: Dlaczego zacząłeś śpiewać?
Rafał: Śpiewanie jest dobrym sposobem na rozładowanie emocji. Według mnie pozwala zapomnieć o problemach i przez chwilę wyluzować się. Muzyka jest dla mnie ważna praktycznie od zawsze. Nie pamiętam konkretnej daty kiedy zacząłem bawić się śpiewanie bo muzykę w sercu mam ją od lat i raczej na zawsze w nim pozostanie
Arleta : Czy wiążesz ze śpiewaniem swoją przyszłość?
Rafał :Każdy z nas ma jakieś marzenia. Jedni mniejsze drudzy większe. Tak jak mówiłem wcześniej muzyka jest dla mnie ważna i wiem ,że z niej nie zrezygnuję. Z czasem człowiek coraz więcej się uczy,poprawia błędy i udoskonala dziedzinę która sprawia mu przyjemność. Mam wiele planów na przyszłość i już w tym momencie swojego życia zajmuję się kilkoma innymi rzeczami z których czerpię przyjemność. Muzyka jest pięknym sposobem na życie lecz utrzymują się z niej najlepsi dlatego też wolę traktować ją jako hobby dzięki któremu dobrze się bawię. Chciałbym zdobyć konkretny zawód aby później w wolnych chwilach móc oderwać się i wracać do muzyki.
Arleta: Planujesz nagrać płytę?
Rafał: Nagranie płyty na prawdę nie jest rzeczą niemożliwą. Zależy tylko od naszych ambicji i starań. Nawet w tym momencie miałem dość ciekawą propozycję z której po dłuższym przemyśleniu jednak zrezygnowałem bo stwierdziłem ,że zna mnie małe grono ludzi i pewnie wydanie płyty będzie nieopłacalne dlatego też wolę popracować nad samym sobą ,zdobyć ludzi którzy mnie wspierają i cieszą się z mojego zainteresowania i dopiero później głośno uderzyć tak aby poświęcony czas jednak opłacił się a nie został na marne oddany bez żadnego rozgłosu.
Arleta: Skąd pomysł na wrzucanie filmików na youtube?
Rafał: Z youtube wiążą się ciekawe wspomnienia. od tego praktycznie wszystko się zaczęło. Dziś gdy to oglądam sam z siebie się śmieję. Myślę sobie"rafał ty idioto po co ty, tam to wszystko wstawiłeś... widzieli to wszyscy ale raczej nie obchodzi mnie to czy ktoś się śmieję bo z tamtych nagrań bekę mam sam. Kilka miesięcy temu w któryś z weekendów bardzo mi się nudziło. Oglądałem różne filmiki i w pewnym momencie stwierdziłem,ze może warto spróbować. Jeśli inni mogą to czemu nie ja? Dokładnie wiem ,że to co tam wstawiłem było mega słabe. Słaba jakość i ogólnie to nie wyglądało. Jednak nie skasuję tego bo te pierwsze nagrania w idealny sposób pokazują mi jak można zmienić się w dosłownie kilka miesięcy. Jaki powstaje postęp od pierwszej nagranej piosenki do dziś. Te filmiki do końca życia będą mnie motywować i gdy będę miał zły dzień z pewnością je sobie włączę aby się z siebie pośmiać. Wydaje mi się ,że jeśli miałbym teraz wstawić coś na youtube . to wyglądałoby to całkiem inaczej.
Arleta: Co sądzisz o osobach, które Cię krytykują?
Rafał: Krytyka jest dla mnie niesamowicie ważna. Jednak cenie tylko taką która pozwala mi poprawić błędy i daje do myślenia. Z pokorą przyjmuję konstruktywne wypowiedzi ludzi którzy na prawdę znają się na tym zawodzie i próbują pomóc mi zrobić tak aby poprawić niedoskonałości z którymi czasem bywają problemy. Wiadomo ,że jeśli wchodzisz do internetu z czymś swoim ,musisz być gotowy na falę opinii na twój  temat. Ludzie wypowiadają się w pozytywny lub negatywny sposób. Hejty czasem bywają przygnębiające ale raczej staram się ich nie czytać lub nie przywiązuje do nich znacznej uwagi bo wiem ,że za większością stoją ludzie którym nie odpowiada moja osoba. Osoby które kojarzą mnie z widzenia i czasem może zazdroszczą mi odwagi ,przed ekranikiem swojego komputera wypisują teksty tylko po to aby mnie zniechęcić lub by inni się śmieli z tego co robię w  internecie. Jednak mnie to nie rusza bo znam samego siebie i wiem co dzięki ciężkiej pracy mogę osiągnąć. Ja nigdy nie oceniam drugiego człowieka jedynie po pierwszym spojrzeniu. Wydaje mi się ,że jeśli jesteśmy kogoś ciekawi ,musimy poznać go a nie wysnuwać opinię na jego temat bez wcześniejszego poznani. Jeśli już w tym momencie tyle ludzi pozytywnie wypowiada się na temat moich zainteresowań to z pewnością wiem ,że nie poddam się tylko dla tego ,że kilku osobą nie podoba się mój charakter i postawa jaką prezentuję dzięki moim pasją.
Arleta: Czy uczęszczasz na jakieś castingi?
Rafał:Nigdy nie zgłosiłem się na castingi. Sądzę ,że moje umiejętności nie są na tyle dobre aby wychodzić z nimi w wielki świat. Może  w przyszłości zmienię zdanie ale w najbliższym czasie raczej tego nie planuje.

Po odpowiedziach Rafała możemy wywnioskować, że jest on osobą odważna oraz dążącą do wyznaczonych przez siebie celów. Powinniśmy się cieszyć, że nasza szkoła ma uczniów, którzy chcą rozwijać swoje talenty. 

Arleta Brzezińska

2 komentarze:

  1. Rafał naprawdę nie ma talentu. naprawdę...
    To smutne, kiedyś może to zauważysz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ej ja tez tak mysle ale Rafi to gwiazda i się nie przejmuje krytyka a ty anonimku wez slownik bo nie znasz sie nawet na polskim

      Usuń